fredag 17 oktober 2014



Hej Idag har jag gjort en vampyr ser mer ut som ett spöke. Jag har gjort bilden såhär: Tagit bilden från Flickr Gjort en kopia utav bilden sedan jag har lagt in den i photoshop. Sedan tryckte jag på filter/oskärpa och ställde in en dimmig bild utav henne. Sen skapa jag en lagermask och sen CTRL-i så att det blir en svart bild över den och sen fick jag måla i ansiktet så att det blev lite porslinhy. Sen drog jag ner mättnaden. Och sen så zooma jag in ögonen så valde jag justeringlager/krvor och så ljusade jag upp bilden. Öppna nytt justeringslager/nyans mättnad och ändrade färg på ögonen sen la jag en svart bild på det så jag fick måla fram effekten i ögonen. Och sen så öppna jag justeringslager/färgbalans och fixade blått i skuggorna. Nytt justeringslager/kurvor sen så drog jag ner ljuset och måla fram ljus i ansiktet.

Ni hittar bilden här

1 kommentar:

  1. Oj, vad läskig hon blev Liam! Det märks att du är hemmastadd i Photoshop eftersom du beskriver arbetsgången så bra och detaljerat.

    SvaraRadera